«Astrologs izvēlējās labu reģistrācijas datumu, bet pēc pāris gadiem firma bankrotēja,» stāstīja kāds uzņēmējs. Un viņam nevarēja neticēt, jo laba reģistrācijas datuma izvēle vien nav aizsargs visās biznesa vētrās. Vēl ir daudzi un dažādi momenti, kas jāņem vērā, dibinot, un vēl jo vairāk – pēc tam vadot – uzņēmumu. Taču pēc iespējas veiksmīgāka laika izvēle palīdz vieglāk pārdzīvot krīzes un padara situāciju prognozējamu.
Tikai dažas dienas gadā...
Biznesa astroloģijā ir dažādas pieejas, dažādas interpretācijas un pieredzes, astrologs no astrologa atšķiras, tāpat kā atšķiras arī atsevišķas skaidrojumu nianses, taču tas nu gan ir tiesa, un to pateiks ikviens: ideālu dienu praktiski nav! Varbūt gadā kādas dažas... Bet bizness nevar gaidīt, uzņēmums ir jāreģistrē, sarunām jānotiek, līgumi jāparaksta. Tāpēc faktiski nākas no visa sliktā izvēlēties to mazāk slikto variantu. Taču ir dienas un periodi, kad visas svarīgās lietas vēlams atlikt malā un mazliet nogaidīt. Sertificēta astroloģe Aija Austruma saka, ka praktiski nav iespējams nodibināt uzņēmumu, kam nekad dienu tranzītos* nebūs nekā slikta. Datuma izvēle nav panaceja, taču visas enerģijas, kas iedotas, jācenšas izmantot pēc iespējas produktīvāk. Jaunam uzņēmumam uz kaut ko «iekrist» ir daudz vieglāk, un tāpēc sliktās dienas ir svarīgi zināt. Labās dienas?... Pagājušajā gadā bija tā – kā astroloģiski laba diena, tā sestdiena vai svētdiena.
Kāda nozīme datumam?
Gadā ir ļoti maz patiešām labvēlīgu periodu, kad var reģistrēt uzņēmumu, tāpēc jāizvēlas diena, kad ir pēc iespējas vairāk konkrētai nozarei un iecerētajai darbībai labvēlīgu kombināciju. «Ja uzņēmums grib būt pamanāms, tad vēlams, lai astroloģiskajā kartē Saule atrastos virs horizonta, būtu labi, ja Mēness – publikas mīlestība – būtu virs horizonta un tur atrastos lielākā daļa planētu, izņemot «ļaundarus». Bet cik tad tādu periodu gadā mums ir? Šogad būs viens normāls periods... Ko topošajam uzņēmējam ieteikt? Domāju, ka izeja ir. Nevajag saķert galvu un vaimanāt, ka nav labvēlīga laika firmas dibināšanai, bet mēģināt «izspiest» to labāko no visa sliktā. Un tieši tā jau bieži dzīvē sanāk. It sevišķi tajos gados, kad tālās planētas veido nelabvēlīgus aspektus,» stāsta astroloģe.
Runājot par nozarēm un to izpausmēm, kas nepieciešamas topošā uzņēmuma darbībā, drīzāk ir svarīgs pats reģistrācijas laiks, nevis datums. Tas ir – lai «dabūtu» labvēlīgās planētas, labvēlīgās astroloģiskās kartes «mājās». Taču vēlamais ar esošo reti kad sakrīt. Debesīs tāda gandrīz nemaz nepastāv, un mēs neiestāstīsim Uzņēmumu reģistram, ka firmu vajag reģistrēt tieši pulksten trijos naktī tāpēc, ka tā brīža astroloģiskajā kartē Jupiters un Venera vai kādas citas planētas ir vēlamajās kombinācijās. Tiesa, Uzņēmumu reģistra darbinieki sen jau vairs nebrīnās, ja kāds vēlas reģistrēt firmu noteiktā datumā. Man ir informācija, ka to dara kādi 60% uzņēmēju. Bet reģistram ir ierobežots darba laiks, un tur mēs neko nevaram ietekmēt. Manā praksē «strādā» uz pusdienlaiku taisītās kartes, kad Saule ir pusdienlaikā, uz MC**.
Līdz ar to konkrētajos apstākļos šeit un tagad pārsvarā iztiekam ar daudzmaz piemērota datuma izvēli.
Viss jādara īstajā laikā
Biznesa veidošanā iespējama arī situācija, kad daudzmaz piemērotu datumu varētu piemeklēt, bet paša uzņēmēja kartē «ierakstīts»: nedari to šogad, nav īstais laiks! Pirmām kārtām katram cilvēkam ir sava astroloģiskā karte, kurā ir vai nav no dabas dots būt par uzņēmuma īpašnieku. Tu vari nodibināt uzņēmumu, bet, ja tev nav dots, tu viens pats ilgi nevarēsi to uzturēt un darboties. Ja tas nav dots vispār, tad dzīvē jānodarbojas ar kaut ko citu. Bet – varbūt tas nav dots tieši šogad. Iespējams, šajā gadā vajag mācīties, laist pasaulē bērnus, sakārtot iekšējo pasauli, meditēt, nevis rakstīt biznesa plānus. Tu vari arī atrast šo labvēlīgo datumu, bet jāapzinās, ka uzņēmums ne tikai piedzimst, bet arī aug un attīstās. Tu nodibini uzņēmumu, sāc ražošanu, atver veikalu – arī tie ir datumi. Ja gribi reģistrēt ātri, pēc principa: paņemsim labāko no sliktākā, bet nav otra laba datuma, kad to veikalu atvērt, spert nākamo soli, tad nevar vainot astrologu, ka bizness neaiziet. Tātad – uzņēmuma dibināšanas datums nav vienīgais moments. Jāskatās arī attiecīgu darbību datumi – kad par savu biznesu pavēstīt pasaulei, kad atvērt veikalu vai biroju, slēgt pirmo līgumu. Astroloģijā ir dažādas sistēmas, un ir arī tādas, kas par dzimšanas datumu uzskata to, kad uzņēmuma kasē ienāk pirmā nauda.
Kādi - rozā lācīši???!
Lielais vairums Latvijas uzņēmumu, visticamāk, reģistrēti un veidoti bez astroloģijas iespēju izmantošanas. Līdz ar to astroloģiskā karte neatbilst firmas darbības virzienam, un cilvēki brīnās: kāpēc citiem šajā nozarē veicas krietni vien labāk? Skaidrojums vienkāršs – firma darbojas jomā, kas tai pēc pamathoroskopa neatbilst, un līdz ar to uz labu rezultātu cerēt nevar.
«Esmu saskārusies ar situācijām, kad firma izliekas par to, kas tā nav. Astroloģiskajā kartē, piemēram, ir spēcīga Mežāža zīmes ietekme, bet uzņēmums vēlas ražot pūkainus rozā rotaļu lācīšus. Un uzņēmuma vadība nesaprot – kāpēc bizness neiet? Kāpēc cilvēki veikalam iet garām vai ienāk interneta lapā, bet neko nenopērk? Neviens pircējs vai klients nezina, kad firma dibināta un kādas ir astroloģiskās kombinācijas, bet tīri enerģētiski ir jūtama nesavietojamība starp firmas tēlu un piedāvājumu. Klienti intuitīvi jūt, ka tu uzdodies par to, kas neesi, un tev līdz galam nenotic. Mēs arī nedzīvojam ārkārtīgi labticīgā valstī, kur negodīgums ir reta parādība. Kaut ko pērkot, mēs diezgan bieži iedomājamies – vai tikai mūs negrib apmānīt? Tikko ir kāda neatbilstība starp to, kas firmai būtu jādara, un starp to, ko tā dara, nerodas uzticība. Un līdz ar to nav tik labs noiets. Ja tu tomēr gribi pārdot rozā lācīšus, tad firmu varbūt vajag pārreģistrēt, tas nav tik sarežģīti. Vai varbūt ir jāpaskatās, ko firma vēl varētu darīt. Iespējams, jātirgo ledusskapji un jābūt tam, kas tu esi,» uzskata Aija Austruma. Ja negribas pārreģistrēt, tad ir arī iespējas papildus attīstīt vēl kādu, astroloģiskai kartei atbilstošāku nozari.
Un vēl viens aspekts – ir svarīgi, lai firmas iecerētā darbības joma sakristu ar īpašnieka astroloģisko karti un viņam vēlamajām darbības jomām. Ja pašam nav dots, bet ir vēlme attīstīt tieši to nozari, tad jāpieņem kompanjonos vēl kāds cilvēks, kam tas ir dots. Tas attiecas arī uz firmas vadošo personālu.
Galvenais uzstādījums – nemēģināt darīt to, kas galīgi nav piemērots.
Svarīga loma ir tām darbībām, kas seko pēc uzņēmuma reģistrācijas. Viena lieta ir nodibināt uzņēmumu, bet otra – sarīkot atklāšanu vai preses konferenci.
Jebkurš bizness, protams, tiek veidots, lai gūtu peļņu, tāpēc topošā uzņēmuma kartē svarīgas ir peļņas un finanšu pozīcijas.
Runājot par partneru, kompanjonu un līdzīpašnieku izvēli, Aija vēl piebilst, ka svarīgs moments ir biznesa partneru saderība jeb sinastrija: «Pieņemot partneri, kas «aizgriež» naudas un veiksmes avotiņus, vari izdarīt lielāku ļaunumu, nekā sliktā datumā nodibinot uzņēmumu. Partneris ir blakus nepārtraukti, enerģija nobloķējas, ietekmē ienākumus un cilvēkus. Ar partnera izvēli uzņēmumā var gan kaut ko nograut, bet arī harmonizēt. Vai mēs dzīvojam, lai daudz pelnītu, vai arī lai justos labi?»
Droši vien svarīgi ir gan viens, gan otrs.
__
* Tranzīti – planētu kustība konkrētā laikā attiecībā pret pamathoroskopa karti.
** MC (Medium Coeli) – punkts, kur krustojas ekliptika (orbīta, pa kuru Saules centrs gada laikā veic pilnu apriņķojumu ap Zemi) un konkrētas vietas meridiāns. Horoskopa augstākais punkts. Individuālajā horoskopā norāda uz cilvēka augstāko mērķi, ko viņš vēlas sasniegt.
_
"Praktiskā Astroloģija", Nr.2, 2013.
567 iesaka šo blogu